Skip to main content

De Gouden Giraffe Event Awards zijn vakprijzen voor de beste evenementen van Nederland, toegekend door Eventbranche.nl. Het Zorg voor Morgen festival is als beste bekroond binnen de categorie ‘Interne Events & Teambuilding’. De jury keek hierbij onder andere naar de mate van innovatie, creativiteit en duurzaamheid. 

Opdrachtgever Fundis vroeg idtv+ om hulp bij het informeren en betrekken van haar medewerkers. Hieruit ontstond Zorg voor Morgen, een online contentcampagne waarbij werd gebouwd aan een hechte community van Fundis-medewerkers. De campagne werkte toe naar het Zorg voor Morgen Festival, een fysiek evenement dat in 2019 plaatsvond. Tijdens dit tweedaagse festival in de Van Nelle-fabriek waren er verschillende sprekers.  De campagne is daarna voortgezet met zowel een printmagazine als een digitaal magazine, videocontent en een besloten Facebookgroep. 

Gedurende de campagne stak het coronavirus de kop op, wat voor een extra uitdaging zorgde. Om het personeel zich gesteund en gehoord te laten voelen, is de campagne voortgezet in de vorm van videosteunbetuigingen van een breed scala aan BN’ers in het begin van de crisis en een online kerstconcert om 2020 mee af te sluiten. 

De winst van deze award onderstreept het belang van de gezamenlijke inzet van content en live-evenementen. Het juryrapport meldde het volgende: “Als een evenement en een campagne zorgen voor een stijging van jouw Net Promoter Score met ruim 40 procent, dan is het een evenement om van te dromen. Slim concept, doelstellingen behaald, medewerkers gebonden, innovaties beleefd en dus een succes voor alle doelgroepen.”